Освітні компоненти

Освітні компоненти
 

Під час опанування освітньої програми здобувач освіти має набути необхідних знань та навичок, щоб розв’язувати складні проблеми і задачі під час професійної діяльності у галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та впровадження інновацій, зокрема у невизначених умовах.

Здобувач має отримати низку загальних компетентностей, зокрема:
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, особистісного і професійного розвитку;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, а також володіння навичками критичного мислення;
- здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології;
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях та продовжувати навчання з високим ступенем автономії;
- здатність використовувати іноземну мову для здійснення науково-технічної діяльності;
- здатність приймати обґрунтовані рішення, застосовувати кращі практики у професійній діяльності; 
- здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями та інше.

Здобувач має отримати низку спеціальних компетентностей, зокрема:
- здатність застосовувати спеціалізовані знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері електроенергетики та електротехніки для вирішення науково-технічних проблем і задач;
- здатність застосовувати існуючі та розробляти нові методи, методики, технології та процедури для вирішення інженерних завдань електроенергетики та електротехніки;
- здатність планувати, організовувати та проводити наукові дослідження;
- здатність розробляти та впроваджувати заходи з підвищення надійності, ефективності та безпеки під час проектування та експлуатації обладнання та об’єктів електроенергетики;
- здатність аналізувати техніко-економічні показники проектно-конструкторських рішень в області електроенергетики та електротехніки;
- датність розв’язувати проблеми за наявності неповної або обмеженої інформації;
- здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні та комерційні міркування, що впливають на реалізацію технічних рішень в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці;
- здатність оцінювати надійність та ефективність функціонування електроенергетичних систем, електротехнічних та електромеханічних об'єктів та інше.

Крім того, здобувач має отримати навички, які зроблять його вагомим у конкурентному середовищі. Зокрема його навчать: 
- шукати освітні програми, гранти та стипендї Європейського Союзу та інших держав;
- знаходити інвестиції для наукових досліджень та інновацій;
- визначати актуальні напрями наукових досліджень з урахуванням сучасних проблем в області електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- співпрацювати з іноземними науковцями та фахівцями в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- планувати інноваційні проекти в області електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- виявити проблеми і ідентифікувати обмеження, що пов’язані з проблемами охорони навколишнього середовища, сталого розвитку, здоров’я і безпеки людей;
- сповідувати принцип навчання протягом життя.

Для досягнення зазначених цілей здобувач опановує низку дисциплін (освітніх компонентів), частину з яких обирає виходячи зі своїх інтересів та вподобань.

Обов'язкові освітні компоненти

Компоненти освітньої програми
(навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи),
практики, кваліфікаційна робота)
 Силабус   Робоча програма

Загальні освітні компоненти

ОК1. Філософія науки і техніки (3 кредити, залік)
Мета дисципліни полягає в тому, щоб студент при знайомстві зі світом філософських систем і концепцій, долучився до філософського способу осягнення світу, що включає різні прийоми критичного мислення забезпечуючи формування цілісної картини світу на ціннісно-світоглядних засадах.

OK2. Інноваційні та психологічні аспекти сучасної освіти (3 кредити, залік)
Метою дисципліни є надання цілісної, логічно-послідовної системи знань про перспективи інноваційного розвитку освіти та психолого-педагогічний вплив на освітній процес, розкриття концепцій, теоретичних основ, методичних та методологічних підходів викладання навчальних дисциплін у системі вищої освіти при формуванні фахівців технічних спеціальностей. Підготувати магістрів до викладацької, організаційної та управлінської діяльності, розвинути у них науково-дослідницькі уміння та креативно-творчі здібності, сформувати педагогічну культуру та імідж викладача.

OK3. Ділова іноземна мова /Українська мова як іноземна для студентів іноземців/ (3 кредити, залік)
Метою дисципліни є опанування основ ділового спілкування в усній та письмовій формі у типових ситуаціях: знайомство, розмова по телефону, влаштування на роботу, ділова зустріч, відрядження, замовлення білетів та номерів в готелях, ресторан, магазин, у лікаря, вміння вести ділові перемовини, обговорення, складання та підписання контрактів, комерційна кореспонденція – лист, факс, телекс, електронна пошта; запит, замовлення, рекламації тощо.

Професійні освітні компоненти

ОК4. Сучасні інформаційні технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці (3 кредити, іспит)
Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в тому, щоб оволодіти методами та засобами формування баз даних, основами побудови баз даних, моделями і типами даних, проектуванням і використанням баз даних, а також формуванням систем керування, кодування та передачі даних з використанням досвіду в галузі електроенергетики.

ОК5. Техніко-економічна ефективність інноваційних рішень в електроенергетиці, електротехніці та електротехніці /в т.ч. курсова робота/(4.5 кредити, диф. залік)
Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в тому, щоб оволодіти методиками вирішення теоретичних та практичних завдань щодо організації та управління інноваційною діяльністю енергетичних підприємств. Основна увага при цьому приділяється аналізу питань щодо реалізації інноваційних рішень в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці, а також розгляду та вивченню методики оцінювання техніко-економічної ефективності інноваційних проектів та рішень.

ОК6. Методологія та організація наукових досліджень в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці (4 кредити, іспит)
Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в тому, щоб оволодіти організаційним забезпеченням наукових досліджень і навчитись проводити наукові дослідження за електроенергетичною, електротехнічною та електромеханічною тематиками.

ОК7. Інтегральна система ринків електричної енергії (3 кредити, іспит)
Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формуванні систематичних знань студентів з функціонування ринків електричної енергії України.

ОК8. Сучасні проблеми електроенергетики, електротехніки та електромеханіки (4.5 кредити, іспит)
Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в формуванні систематизованих знань студентів щодо методів аналізу та вдосконалення технологічного процесу виробництва, передачі, розподілу та споживання електричної енергії.

ОК9. Моделі оптимального розвитку електричних систем і мереж /в т.ч. курсовий проект/ (5 кредитів, іспит)
Мета вивчення навчальної дисципліни: формування знань і отримання навичок з напрямку моделювання та автоматизації процесу проектування розвитку електричних систем і мереж, розвиток на основі отриманих знань творчого мислення, вміння аналізувати знання та успішно застосовувати вміння у керівній та інженерній діяльності дозволить сформувати  професіонала, що успішно забезпечує процес розвитку електричних систем та мереж.

ОК10. Автоматизовані системи керування електричних систем /в т.ч. курсова робота/ (4 кредити, іспит)
Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в тому, щоб оволодіти методами та засобами систем оптимального керування режимами електроенергетичної системи (ЕЕС) в умовах широкого використання інформаційних технологій та сучасної обчислювальної техніки. А також, проаналізувати та ознайомитись з методологією створення автоматизованих систем керування (АСК) в енергетиці, розглянути основні види АСК, структуру та параметри АСК, комплекс технічних засобів АСК ЕЕС, задачі оптимізації режимів ЕЕС та моделі їх реалізації.

ОК11. Переддипломна практика /на виробництві/ (10 кредитів, диф. залік)
Метою переддипломної практики є підвищення якості освіти завдяки безпосередній практичній підготовці здобувачів вищої освіти до самостійної роботи на відповідних посадах, поглиблення та закріплення теоретичних знань та умінь з фахових навчальних дисциплін, отримання досвіду роботи з фактичним матеріалом з напрямку виробничої діяльності підприємства й використання його для виконання кваліфікаційної роботи.

ОК12. Магістерська кваліфікаційна робота (20 кредитів, привселюдний захист)

 

Відповідно до розділу Х статті 62 Закону України «Про вищу освіту» (№ 1556-VII від 01.07.2014 р.) вибіркові дисципліни-дисципліни вільного вибору студентів для певного рівня вищої освіти, спрямовані, на забезпечення загальних та спеціальних (фахових) компетентностей за спеціальністю. Обсяг вибіркових навчальних дисциплін становить не менше 25% від загальної кількості кредитів ЄКТС, передбачених для кожного рівня вищої освіти.

Згідно з Положенням про реалізацію права на вільний вибір навчальних дисциплін здобувачами вищої освіти ВНТУ студенти обирають освітні компоненти з переліку, формуючи таким чином індивідуальну освітню траєкторію. Вибіркові освітні компоненти поділяються на чотири блоки: перший обсягом 5 кредитів, інші - по 6 кредитів кожен. Перелік дисциплін, які пропонуються на вибір студента в межах кожного блока подано далі. Презентація вибіркових дисциплін на 2023-2024 н.р. відбуватиметься за графіком.

Вибіркові освітні компоненти

Компоненти освітньої програми
(навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи),
практики, кваліфікаційна робота)
 Силабус   Робоча програма

ВК1. Експлуатація електроенергетичних систем (5 кредитів, диф. залік)
Метою викладання навчальної дисципліни є формування теоретичних знань та практичних навиків для їх творчого використання в практичній діяльності по забезпеченню надійного функціонування системи передачі, розподілу та споживання якісної електричної енергії.

ВК1. Експлуатація міських електричних мереж (5 кредитів, диф. залік)
Метою викладання навчальної дисципліни є формування теоретичних знань та практичних навиків для їх творчого використання в практичній діяльності по забезпеченню надійного та якісного функціонування систем розподілу електричної енергії населених пунктів з розвиненою промисловою та соціально-економічною інфраструктурою.

ВК2. Стійкість електроенергетичних систем (6 кредитів, диф. залік)
Мета вивчення дисципліни полягає у формуванні знань і отриманні навичок щодо дослідження перехідних процесів в електроенергетичних системах, аналізу їх стійкості та планування заходів з покращання технологічного процесу передачі електричної енергії. Розвиток на основі отриманих знань творчого мислення, вміння аналізувати знання та успішно застосовувати вміння у керівній та інженерній діяльності дозволить сформувати професіонала, що успішно забезпечує процес експлуатації енергосистем.

ВК2. Операційна безпека функціонування електроенергетичної системи (6 кредитів, диф. залік)
Мета вивчення дисципліни полягає у формуванні знань і отриманні навичок щодо моніторингу та забезпечення безпеки постачання електричної енергії в енергосистемах України, дослідження балансової надійності енергосистем та умов безперебійного функціонування ринку електричної енергії, окремих питань кібербезпеки та захисту критичної інфраструктури, планування заходів з підвищення операційної безпеки. Розвиток на основі отриманих знань творчого мислення, вміння аналізувати знання та успішно застосовувати вміння у керівній та інженерній діяльності дозволить сформувати професіонала, який успішно забезпечує процес експлуатації енергосистем.

 

ВК3. Оптимізація режимів електроенергетичних систем (6 кредитів, диф. залік)
Мета полягає у підготовці студентів, здатних вирішувати теоретичні й практичні завдання в області оптимізації нормальних режимів складних електроенергетичних систем, які містять електростанції різних типів та оснащені автоматичними пристроями регулювання і керування.

ВК3. Smart Grid технології в електричних системах (6 кредитів, диф. залік)
Метою навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних теоретичних знань, прикладних вмінь та практичних навичок з питань сучасних тенденцій розвитку електроенергетичної галузі у напрямі застосування інформаційних і цифрових технологій, розуміння основних концепцій створення Smart Grid технологій в електроенергетиці.

ВК4. Релейний захист та системна автоматика (6 кредитів, диф. залік)
Мета полягає у підготовці студентів, здатних вирішувати теоретичні й практичні завдання в області релейного захисту та протиаварійної автоматики обладнання електроенергетичних систем, ознайомленні студентів з особливостями релейного захисту ліній електропередач (ЛЕП), шин, силових трансформаторів (СТ), пристроїв компенсації реактивної потужності (ПКРП), а також протиаварійної автоматики, зокрема автоматичного повторного ввімкнення ЛЕП та СТ.

ВК4. Мікропроцесорні захисти та протиаварійна автоматика електричних систем (6 кредитів, диф. залік)
Мета вивчення дисципліни полягає у формуванні знань студентів про мікропроцесорний захист та протиаварійну автоматику обладнання електроенергетичних систем, про особливості мікропроцесорного захисту ліній електропередач (ЛЕП), шин, силових трансформаторів (СТ), а також мікропроцесорної протиаварійної автоматики, зокрема автоматичного повторного ввімкнення ЛЕП, СТ та електричних двигунів, мікропроцесорних пристроїв введення резерву на двотрансформаторних підстанціях та ін.