Освітні компоненти


 

Під час опанування освітнь-наукової програми здобувач освіти має набути необхідних знань та навичок, щоб розв'язувати комплексні проблеми під час професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань, а також вирішення комплексних практичних завдань.

Здобувач має отримати низку загальних компетентностей, зокрема:
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, формування системного наукового світогляду.
- Здатність виявляти ініціативу, креативність та підприємливість.
- Здатність до сталого професійного зростання та розширення загально-культурного світогляду.
- Здатність дотримуватися принципів професійної етики та академічної доброчесності.
- Здатність виявляти та вирішувати науково-практичні проблеми, ставити та розв’язувати задачі дослідницького характеру, приймати обґрунтовані рішення та самостійно працювати над їх практичною реалізацією.
- Здатність застосувати сучасні інформаційні технології у науковій діяльності, знаходити та критично аналізувати інформацію з реферативних та повнотекстових, зокрема наукометричних баз даних.
- Здатність до усного та письмового представлення результатів власних наукових досліджень.
- Здатність взаємодіяти з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей, академічним товариством та громадськістю), використовуючи українську та одну з мов міжнародного спілкування.
- Здатність усно та письмово спілкуватися іноземною мовою (одною з мов міжнародного спілкування) на достатньому для представлення та обговорення результатів наукової діяльності рівні, а також повною мірою розуміти іншомовні науково-технічні тексти з обраної та суміжних спеціальностей.
- Здатність працювати в міжнародному контексті.

Здобувач має отримати низку фахових компетентностей, зокрема:
- Знати і розуміти науковы факти, концепції, теорії, принципи і методи керування електроенергетичними, електротехнічними та електромеханічними системами та комплексами.
- Застосовувати системний підхід до вирішення науково-технічних завдань електроенергетики, електротехніки та електромеханіки.
- Розуміти специфіку електроенергетики, електротехніки та електромеханіки як науки та вміти її застосовувати під час роботи з технічною літературою та іншими джерелами інформації.
- Здатність до аналізу, обговорення і оцінювання наукових праць та проектів в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки.
- Здатність застосовувати відповідні математичні методи, комп’ютерні технології, а також засади стандартизації та сертифікації для розв’язання завдань в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки.
- Здатність застосовувати комплексний підхід до розв’язання експериментальних завдань з застосуванням засобів інформаційно-вимірювальної техніки та прикладного програмного забезпечення.
- Здатність розробляти програмне та апаратне забезпечення комп'ютеризованих інформаційно-вимірювальних систем. 
- Здатність впроваджувати новітні досягнення для проектування автоматизованого виробництва і автоматизованого розроблення або конструювання елементів електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем.
- Здатність керувати проектами та контролювати якість їх виконання.
- Здатність застосовувати на практиці теоретичні основи педагогічної діяльності до викладання комплексу спеціальних дисциплін в процесі підготовки фахівців з електроенергетики, електротехніки та електромеханіки та інше.

Для досягнення зазначених цілей здобувач опановує низку освітніх компонентів, частину з яких обирає виходячи зі своїх наукових інтересів та вподобань.

Перелік обов'язкових освітніх компонентів

Компоненти освітньої програми
(навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи),
практики, кваліфікаційна робота)
Кількість
кредитів
Форма
підсумкового
контролю

Філософсько-світоглядні засади сучасної науки й цивілізації

Мета викладання навчальної дисципліни полягає в тому, щоб надати здобувачам ґрунтовних знань з теорії та історії педагогічних технологій, засвоєння сучасних технологій освітнього процесу та формування  готовності до їх практичного використання у ЗВО; розвиток у здобувачів педагогічних професійних компетентностей, педагогічної майстерності, що уможливлюють інноваційний характер діяльності у вищій  освіті; формування компетентностей необхідних для застосування сучасних педагогічних та інформаційних технологій для забезпечення освітнього процесу.
3 диф. залік

Іноземна мова наукового спрямування

Мета дисципліни полягає у формуванні мовленнєвих компетентностей, які відповідають рівню досвідченого користувача іноземної мови (С1)
6 диф. залік

Сучасні педагогічні технології у закладах вищої освіти

Мета викладання навчальної дисципліни полягає в тому, щоб надати здобувачам ґрунтовних знань з теорії та історії педагогічних технологій, засвоєння сучасних технологій освітнього процесу та формування готовності до їх практичного використання у ЗВО; розвиток у здобувачів педагогічних професійних компетентностей, педагогічної майстерності, що уможливлюють інноваційний характер діяльності у вищій освіті; формування компетентностей необхідних для застосування сучасних педагогічних та інформаційних технологій для забезпечення освітнього процесу.
3 диф. залік

Математичне моделювання в наукових дослідженнях

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні компетентностей, необхідних для використання та розробки рішень в сфері електроенергетики, електротехніки та електромеханіки.

3 диф. залік

Оптимізація функціонування та автоматизація електроенергетичних систем та електротехнічних комплексів

Мета вивчення дисципліни полягає у формуванні компетентностей, необхідних для провадження науково-дослідної діяльності на виробництві, у науководослідній установі чи закладі вищої освіти, зокрема здатності виявляти та аналізувати причини неоптимальності функціонування електроенергетичних систем (ЕЕС) та електротехнічних комплексів (ЕТК); здатності до системного підходу під час синтезу заходів з оптимізації функціонування ЕЕС; здатності до синтезу та аналізу ефективності автоматизованих систем оперативного керування ЕЕС та ЕТК.
4 диф. залік

Інформаційні технології в проектуванні та експлуатації електроенергетичних систем та електротехнічних комплексів

Мета вивчення дисципліни - ознайомити здобувача з методологією та інструментами роботи з інформаційними ресурсами, розвити навички роботи з масивами інформації, аналізу інформації та творчі здібності студентів, залучити їх до виконання наукових робіт, навчити основним методам активізації творчої діяльності.
3 диф. залік

Нетрадиційні та відновлювані джерела енергії в електроенергетичних системах та електротехнічних комплексах

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні компетентностей, необхідних для використання та формування рішень в сфері нетрадиційних та відновлюваних джерел енергії (НВДЕ) в електроенергетичних системах та електротехнічних комплексах.

3 диф. залік

Планування експериментальних досліджень в електротехнічних комплексах та системах

Мета вивчення дисципліни - формування знань аспірантів про основні принципи планування експерименту, програмне забезпечення комп’ютерного та фізичного експерименту та його використання при визначені оптимальних планів експерименту.

3 диф. залік

Системи діагностування, контролю, керування та захисту електроенергетичних систем й електротехнічних комплексів

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні компетентностей, необхідних для використання та розробки рішень в сфері підвищення надійності роботи електрообладнання шляхом вдосконалення діагностичного забезпечення на всіх етапах його життєвого циклу.
3 диф. залік

Якість електропостачання в електроенергетичних системах та електротехнічних комплексах

Мета викладання навчальної дисципліни «Якість електропостачання в електроенергетичних системах та електротехнічних комплексах» полягає у формуванні компетентностей, необхідних для використання та розробки рішень в сфері підвищення якості електропостачання.
3 диф. залік

Педагогічна практика

Мета практики полягає у формуванні компетентностей, необхідних для провадження освітньої (педагогічної, методичної, організаційної) діяльності у закладі вищої освіти. Відповідно до «Положення про проведення педагогічної практики здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії» у Вінницькому національному технічному університеті, метою проведення педагогічної практики є оволодіння здобувачами
методологією педагогічної діяльності, а саме: 
– здатність впроваджувати педагогічні уміння та навички практичної викладацької діяльності;
– оволодіння ораторським мистецтвом з метою спілкування з різними цільовими аудиторіями;
– освоєння психолого-педагогічних і інформаційно-технічних умінь і навичок науково-педагогічної діяльності.

3 диф. залік

Дисертаційне дослідження

  подання до спецради

 

Відповідно до розділу Х статті 62 Закону України «Про вищу освіту» (№ 1556-VII від 01.07.2014 р.) вибіркові дисципліни-дисципліни вільного вибору студентів для певного рівня вищої освіти, спрямовані, на забезпечення загальних та спеціальних (фахових) компетентностей за спеціальністю. Обсяг вибіркових навчальних дисциплін становить не менше 25% від загальної кількості кредитів ЄКТС, передбачених для кожного рівня вищої освіти.

Згідно з Положенням про реалізацію права на вільний вибір навчальних дисциплін здобувачами вищої освіти ВНТУ студенти обирають освітні компоненти з переліку, формуючи таким чином індивідуальну освітню траєкторію. Вибіркові освітні компоненти поділяються на чотири блоки. Перелік дисциплін, які пропонуються на вибір студента в межах кожного блока подано далі.
 

Вибіркові освітні компоненти

Компоненти освітньої програми
(навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи),
практики, кваліфікаційна робота)
Кількість
кредитів
Форма
підсумкового
контролю

Блок 1

3 залік

Теорія і практика аргументації

Мета та завдання навчальної дисципліни: формування у слухачів знань у галузі теорії і практики аргументації; ознайомлення студентів з теорією та практикою аргументації, як розділу прикладної логіки, з основними поняттями та проблемами цієї галузі, а також з основними стратегіями і правилами аргументації; вивчення основних помилок, пов’язаних з порушенням та недотриманням правил аргументації, пов’язаних з науковою діяльністю; доведення необхідності дотримання правил і вимог практики аргументації у науковій діяльності та принципів аргументованого доведення; розвиток навичок критичної оцінки науково-дослідницької роботи; ознайомлення з основними вимогами аргументації
3 залік

Етика й раціональність в науковому дослідженні

Мета та завдання навчальної дисципліни: формування у слухачів знань у галузі етики науки; ознайомлення студентів з етикою науки як розділом прикладної етики, з основними поняттями та проблемами цієї галузі, а також з основними стратегіями етичної поведінки вченого; вивчення основних етичних проблем, пов’язаних з науковою діяльністю та з проявом науки як соціального явища; доведення необхідності дотримання моральних вимог у науковій діяльності та принципів відповідального наукового дослідження; розвиток навичок науково-дослідницької етики.
3 залік

Блок 2

3 залік

Англійська мова. Базовий курс / Німецька мова. Базовий курс

3 залік

Ділова англійська мова та академічне письмо / Ділова німецька мова та академічне письмо

3 залік

Блок 3

3 залік

Трансфер технологій та комерціалізація інтелектуальних продуктів

Мета курсу полягає у формування комплексного розуміння сутності трансферу технологій, особливостей інтелектуальної діяльності, принципів комерціалізації результатів наукових досліджень, розуміння  механізму та структури майнових та немайнових прав на результати наукової діяльності, методів їх оцінки та захисту, враховуючи дослід зарубіжних країн.
3 залік

Основи управління науковими проектами

Мета вивчення дисципліни полягає у підготовці фахівців, які зможуть застосовувати сучасні підходи та методи управління проектним циклом, що базуються на теорії проектного менеджменту для забезпечення стійкого розвитку вітчизняних підприємств.
3 залік

Діагностика та надійність електрообладнання

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні компетентностей, необхідних для використання та розробки рішень в сфері підвищення надійності роботи електрообладнання шляхом вдосконалення  діагностичного забезпечення на всіх етапах його життєвого циклу.
3 залік

Блок 4

4 залік

Методи та засоби забезпечення електромагнітної сумісності в електричних мережах та системах електропостачання

Мета викладання навчальної дисципліни полягає у формуванні компетентностей, для використання та розробки рішень в сфері підвищення якості електричної енергії в електроенергетичних системах та
електротехнічних комплексах.
4 залік

Електротехнічні комплекси і системи перетворення енергії відновлювальних джерел

Мета вивчення дисципліни полягає у формуванні загального розуміння організації електротехнічних комплексів та систем, вивчення найважливіших принципів, підходів та методів моделювання предметної  області; основ підходів та організації всього різноманіття електротехнічних комплексів і систем, ознайомлення із найважливішими сучасними електротехнічними комплексами і системами та перспективами їх розвитку і застосування в задачах електроенергетики, електротехніки та електромеханіки.
4 залік

Методи та засоби забезпечення балансової та операційної надійності електроенергетичних систем

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні компетентностей, необхідних для використання та розробки рішень в сфері енергетичної інженерії.
4 залік

Компенсація нестабільності негарантованих джерел енергії в електроенергетичних системах

Мета викладання дисципліни полягає у формуванні компетентностей, необхідних для використання та розробки рішень в сфері енергетичної інженерії.
4 залік