Освітньо-наукова програма підготовки
Підготовка здобувачів вищої освіти в університеті ведеться згідно "Положення про організацію освітнього процесу у Вінницькому національному технічному університеті".
Освітній процес базується на принципах академічної свободи, науковості, гуманізму, демократизму, наступності та безперервності, незалежності від втручання будь-яких політичних партій, інших громадських та релігійних організацій.
Освітній процес організується з урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій навчання та орієнтується на формування освіченої, гармонійно розвиненої особистості, здатної до постійного оновлення наукових знань, професійної мобільності та швидкої адаптації до змін і розвитку в соціально-культурній сфері, в галузях техніки, технологій, системах управління та організації праці в умовах ринкової економіки.
Освітня діяльність у ВНТУ базується на засадах:
- автономії Університету в прийнятті самостійних рішень щодо організації освітнього процесу, визначенні форм освітнього процесу й форм і методів навчання, особливо для підготовки докторів філософії;
- студентоцентрованого навчання;
- академічної свободи;
- академічної доброчесності;
- науковості та інновативності;
- демократичності, партнерства й соціальної відповідальності учасників освітнього процесу;
- забезпечення якості вищої освіти і якості освітньої діяльності.
Третій (освітньо-науковий) рівень вищої освіти відповідає восьмому кваліфікаційному рівню Національної рамки кваліфікацій і передбачає здобуття особою теоретичних знань, умінь, навичок та інших компетентностей, достатніх для продукування нових ідей, розв’язання комплексних проблем у галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, а також проведення власного наукового дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
Здобуття вищої освіти на третьому рівні вищої освіти передбачає успішне виконання здобувачем відповідної освітнь-наукової програми, що є підставою для присудження ступеня вищої освіти: доктор філософії.
Доктор філософії – це освітній і водночас перший науковий ступінь, що здобувається на третьому рівні вищої освіти на основі ступеня «Магістр» (освітньо-кваліфікаційного рівня «Спеціаліст»). Ступінь доктора філософії присуджується спеціалізованою вченою радою Університету в результаті успішного виконання здобувачем вищої освіти відповідної освітньо-наукової програми та публічного захисту дисертації у спеціалізованій вченій раді. Організація підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктор філософії у ВНТУ здійснюється на підставі «Положення з організації підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії у Вінницькому національному технічному університеті».
Підготовка здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії здійснюється:
- в аспірантурі Університету за очною (денною, вечірньою) або заочною формою навчання;
- поза аспірантурою (для осіб, які професійно провадять наукову, науковотехнічну або науково-педагогічну діяльність за основним місцем роботи в Університеті).
Нормативна тривалість освітньо-наукової програми здобуття ступеня доктор філософії складає 4 роки (з освітньою складовою 50 кредитів ECTS) незалежно від форми навчання.
Вступ до аспірантури Університету здійснюється на конкурсній основі відповідно до цього Положення, Умов прийому на навчання для здобуття вищої освіти, затверджених МОН, та Правил прийому, які затверджуються щорічно Вченою радою Університету.
Здобувачі вищої освіти ступеня доктора філософії проводять наукові дослідження згідно з індивідуальним планом навчально-наукової роботи, в якому визначаються зміст, строки виконання та обсяг наукових робіт, а також запланований строк захисту дисертації протягом строку підготовки в аспірантурі. Індивідуальний план навчально-наукової роботи погоджується здобувачем з його науковим керівником, наукові інтереси якого повинні співпадати з тематикою дисертаційного дослідження здобувача. Індивідуальний план затверджується Вченою радою Університету протягом двох місяців з дня зарахування здобувача до аспірантури. Індивідуальний план навчально-наукової роботи є обов’язковим до виконання здобувачем і використовується для оцінювання успішності запланованої наукової роботи. Здобувач вищої освіти ступеня доктора філософії має право змінювати індивідуальний навчальний план за погодженням із своїм науковим керівником.
Підготовка в аспірантурі здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії передбачає виконання відповідної освітньо-наукової програми Університету за певною спеціальністю та проведення власного наукового дослідження. Невід’ємною складовою освітньо-наукової програми аспірантури є підготовка та публікація наукових статей.
Підготовка в аспірантурі завершується наданням висновку про наукову новизну, теоретичне та практичне значення результатів дисертації. Здобувачі мають право на вибір спеціалізованої вченої ради. Аспіранти зобов’язані виконувати всі обов’язки здобувачів вищої освіти, визначені Законом України «Про вищу освіту», зокрема, подати до спеціалізованої вченої ради свої наукові досягнення у вигляді дисертації.
Освітньо-наукова програма "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка"
Мета освітньої програми
Забезпечення всебічного розвитку аспіранта, як особистості, формування фахівця у галузі електричної інженерії, науковця та викладача, що здатний до самостійної науково-дослідної, організаційної та науково-практичної діяльності у напрямку електроенергетики, електротехніки та електромеханіки, набуття ним системи компетентностей та практичних навичок, достатніх для розуміння, застосування та продукування нових знань, прийняття ефективних управлінських рішень у освітній та виробничій сферах для забезпечення їх сталого розвитку
Характеристика освітньої програми
Галузь знань – 14 «Електрична інженерія»
Спеціальність – 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка»
Об'єктом вивчення та дослідження є технологічні та організаційні процеси виробництва, передачі, розподілення та споживання електричної енергії в електроенергетичних системах; процеси перетворення електричної енергії в електротехнічних та електромеханічних системах; аналіз безпеки, підвищення надійності та збільшення терміну експлуатації електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного обладнання; засоби інформаційно-вимірювальної техніки та інформаційні технології експериментальних досліджень; методи вимірювань, контролю, випробувань та діагностування. Теоретичний зміст: сукупність понять, принципів і фундаментальних знань з моделювання та оптимізації електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем і комплексів, особливості їх застосування для розроблення та впровадження інноваційних рішень на електричних станціях, у мережах та системах, зокрема у засобах автоматизації виробничих процесів та електроприводах; принципи планування експериментальних досліджень для отримання достовірної інформації про об'єкти дослідження
Основний фокус освітньої програми: формування у аспіранта системи компетентностей та навичок у галузі електричної інженерії, що забезпечать йому здатність до організації та провадження наукових досліджень з комерціалізацією їх результатів; здатність до ефективної управлінської та інженерної діяльності, а також викладання спеціальних дисциплін з електроенергетики, електротехніки та електромеханіки Ключові слова: електричні станції, мережі і системи; електротехнічні комплекси та системи; виробництво, передача та розподіл електроенергії; перетворення енергії
Конкурентні переваги освітньо-наукової програми програми забезпечуються багатим досвідом викладачів щодо підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації у галузі електричної інженерії, досвідом провадження наукових досліджень та надання освітніх послуг у напрямках електроенергетики, електротехніки й електромеханіки. Перевагами освітньо-наукової програми є розвинена матеріально-технічна база та підтримання тісних зв’язків з реальним сектором економіки, що проявляється в участі стейкхолдерів у розробленні робочих програм та у виконанні спільних дослідних і виробничих проектів.
Здобувачі вищої освіти працюють під науковим керівництвом досвідчених науковців, які проводять та публікують дослідження за такими напрямами:
1. Процеси в електроенергетичному та електротехнічному обладнанні електричних станцій, автономних електричних систем, оптимізація режимів електроенергетичних систем та мереж, в тому числі систем керування, автоматики та захисту.
2. Режими роботи та процеси в електроенергетичному й електротехнічному обладнанні електричних станцій, що використовують відновлювані джерела енергії. Аналіз і оптимізація їх режимів, дослідження їх впливу на електроенергетичні системи. Питання надійності, стійкості, технічної та екологічної сумісності.
3. Математичне моделювання електроенергетичних об'єктів і синтез систем керування, автоматики та захисту. Підвищення ефективності їх проектування та експлуатації.
4. Електроенергозбереження, якість електричної енергії в електричних системах та мережах. Аналіз та оптимізація режимів роботи розподільних електричних мереж, систем електропостачання та їх елементів.
5. Системи автоматичного керування та регулювання, системи діагностування, контролю та захисту.
6. Інформаційні технології в проектуванні, експлуатації та випробуваннях електроенергетичних систем, мереж та їх обладнання.
7. Інформаційно-керуючі системи, системи контролю, керування, автоматики та релейного захисту, системи підтримки прийняття рішень для оперативного персоналу.
Де можуть працювати випускники ОНП. Відповідно до класифікатора професій ДКП 003:2010 доктор філософії зі спеціальності 141 – електроенергетика, електротехніка та електромеханіка може претендувати на такі посади:
– Керівники підрозділів у сфері освіти та виробничого навчання;
– Керівники науководослідних підрозділів та підрозділів з науковотехнічної підготовки виробництва та інші керівники, зокрема: начальник (завідувач) сектору (науково-дослідного, конструкторського та ін.) або начальник лабораторії (науково-дослідної, дослідної та ін.), директор лабораторії, начальник лабораторії контрольно-вимірювальних приладів та засобів автоматики;
– Керівники проектів та програм;
– Менеджери (управителі) у виробництві та розподіленні електроенергії;
– Професіонали в галузі електротехніки;
– Наукові співробітники (електротехніка), зокрема: молодший науковий співробітник, науковий співробітник, науковий співробітник-консультант;
– Викладачі університетів та вищих навчальних закладів, зокрема: докторант, доцент, професор, асистент;
– Експерт із енергоефективності нетрадиційних і відновлювальних видів енергії.
Подальше навчання: випускники мають право продовжити навчання у докторантурі, або набувати додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти.
Гарант освітньої програми: д.т.н., доцент, Кулик Володимир Володимирович, к. 4309, тел. (050)638-31-57.
З гарантом можна контактувати з 9.00 до 16.00 щоденно, крім вихідних.
Версії освітньої прогами
Поточна версія ОНП затверджена у 2020 році.
Текст освітньо-наукової програми тут: ОНП "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка"
Набуття компетентностей згідно освітньо-наукової програми передбачає опанування наступних освітніх компонентів (ОК)
Освітній процес згідно ОНП передбачає проходження педагогічної практики, протягом якої здобувач отримує практичні навички з організації та провадження викладацької діяльності
Фінальним етапом освітнього процесу згідно ОНП є подання до спеціалізованої ради та привселюдний захист дисертаційної роботи
Освітньо-наукова програма пройшла акредитацію у НАЗЯВО і отримала відповідний Сертифікат.
Якість ОП підтверджено низкою позитивних рецензій:
від Харківського національного університету міського господарства імені О.М. Бекетова за підписом професора кафедри світлотехніки та джерел світла, д.т.н., проф. Говорова П.П.
від ДВНЗ «Криворізький національний університет» за підписом завідувача кафедри автоматизованих електромеханічних систем в промисловості та транспорті, д.т.н., проф. Сінчука О.М.
від Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського за підписом професора кафедри систем автоматичного управління та електроприводу, д.т.н., проф. Чорного О. П.
від АТ "Вінницяобленерго" за підписом генерального директора, к.т.н. Поліщука А.Л.