Освітні компоненти Електричні станції
Під час опанування освітньої програми здобувач освіти має набути необхідних знань та навичок, щоб розв’язувати складні проблеми і задачі під час професійної діяльності у галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та впровадження інновацій, зокрема у невизначених умовах.
Здобувач має отримати низку загальних компетентностей, зокрема:
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, особистісного і професійного розвитку;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, а також володіння навичками критичного мислення;
- здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології;
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях та продовжувати навчання з високим ступенем автономії;
- здатність використовувати іноземну мову для здійснення науково-технічної діяльності;
- здатність приймати обґрунтовані рішення, застосовувати кращі практики у професійній діяльності;
- здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями та інше.
Здобувач має отримати низку спеціальних компетентностей, зокрема:
- здатність застосовувати спеціалізовані знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері електроенергетики та електротехніки для вирішення науково-технічних проблем і задач;
- здатність застосовувати існуючі та розробляти нові методи, методики, технології та процедури для вирішення інженерних завдань електроенергетики та електротехніки;
- здатність планувати, організовувати та проводити наукові дослідження;
- здатність розробляти та впроваджувати заходи з підвищення надійності, ефективності та безпеки під час проектування та експлуатації обладнання та об’єктів електроенергетики;
- здатність аналізувати техніко-економічні показники проектно-конструкторських рішень в області електроенергетики та електротехніки;
- датність розв’язувати проблеми за наявності неповної або обмеженої інформації;
- здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні та комерційні міркування, що впливають на реалізацію технічних рішень в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці;
- здатність оцінювати надійність та ефективність функціонування електроенергетичних систем, електротехнічних та електромеханічних об'єктів та інше.
Крім того, здобувач має отримати навички, які зроблять його вагомим у конкурентному середовищі. Зокрема його навчать:
- шукати освітні програми, гранти та стипендї Європейського Союзу та інших держав;
- знаходити інвестиції для наукових досліджень та інновацій;
- визначати актуальні напрями наукових досліджень з урахуванням сучасних проблем в області електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- співпрацювати з іноземними науковцями та фахівцями в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- планувати інноваційні проекти в області електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- виявити проблеми і ідентифікувати обмеження, що пов’язані з проблемами охорони навколишнього середовища, сталого розвитку, здоров’я і безпеки людей;
- сповідувати принцип навчання протягом життя.
Для досягнення зазначених цілей здобувач опановує низку дисциплін (освітніх компонентів), частину з яких обирає виходячи зі своїх інтересів та вподобань.
Перелік запропонованих дисциплін вільного вибору
Магістерський рівень (заочна форма навчання)
Освітня програма – Електричні станції
Графік презентацій вибіркових дисциплін на 2023-2024 н.р.
Перелік обов'язкових освітніх компонентів
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Sylabus in English | Силабус | Робоча програма |
---|---|---|---|
Інноваційні та психологічні аспекти сучасної освіти (3 кредити, залік) The discipline "Innovative and psychological aspects of modern education" is based on the knowledge and skills acquired during the study of the disciplines "Philosophy", "Personality Psychology", "History and Culture of Ukraine"; discipline complements such disciplines as "Philosophy of education", "Philosophy of science and technology", "Methodology and organization of scientific research". |
Download | Завантажити | Завантажити |
Філософія науки і техніки (3 кредити, залік) The discipline "Philosophy of science and engineering" is based on systems and concepts of philosophy, philosophy of science, philosophy of engineering. This discipline is related to and complements such disciplines as: philosophy, history and culture of Ukraine, psychology and political science. |
Download | Завантажити | Завантажити |
Ділова іноземна мова /Українська мова як іноземна для студентів іноземців/ (3 кредити, залік) The purpose of the discipline is to master the basics of business communication in oral and written form in typical situations: acquaintance, telephone conversation, job application, business meeting, business trip, booking tickets and hotel rooms, restaurant, shop, doctor’s appointment, ability to conduct business negotiations, discussions, drafting and signing contracts, commercial correspondence – letter, fax, telex, e-mail; request, order, complaints, etc. |
Download | Завантажити | Завантажити |
Сучасні інформаційні технології в електроенергетиці, електротехніці та електротехніці (3 кредити, іспит) |
Download | Завантажити | Завантажити |
Техніко-економічна ефективність інноваційних рішень в електроенергетиці, електротехніці та електротехніці (4,5 кредити, диференц. залік) The purpose of studying the academic discipline is to master the methods of solving theoretical and practical tasks related to the organization and management of innovative activities of energy enterprises. At the same time, the main attention is paid to the analysis of issues related to the implementation of innovative solutions in electric power, electrical engineering and electromechanic, as well as to the consideration and study of the methodology for evaluating the technical and economic efficiency of innovative projects and decisions. |
Download | Завантажити | Завантажити |
Методологія та організація наукових досліджень в електроенергетиці, електротехніці та електротехніці (4 кредити, іспит) |
Download | Завантажити | Завантажити |
Сучасні проблеми електроенергетики, електротехніки та електротехніки (4,5 кредити, іспит) |
Download | Завантажити | Завантажити |
Інтегральна система ринків електричної енергії (3 кредити, іспит) Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формуванні систематичних знань студентів з функціонування ринків електричної енергії України |
Завантажити | Завантажити | |
Системи автоматизовного проектування електроустановок /в тому числі курсовий проект/ (5 кредитів, іспит) Systems of computer-aided design of electrical installations (The course is given in English; ECTS credits – 5; Type of control: exam) Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в тому, щоб оволодіти методами та засобами систем автоматизованого проєктування електроустановок (електричних станцій та підстанцій), оволодіти інструментарієм прийняття ефективних рішень під час проєктування електричної частини електроустановок на основі сучасних систем автоматизованого проектування та передового досвіду в галузі електроенергетики. The purpose of studying the discipline is to study the methods and means of computer-aided design of electrical installations (power plants and substations), to study the tools for making effective decisions when designing the electrical part of electrical installations. |
Download | Завантажити | Завантажити |
Автоматизовані системи керування електричних станцій /в тому числі курсова робота/ (4 кредити, іспит) The purpose of teaching the educational discipline is to master the methods of optimal management of the process of production and distribution of electricity in conditions of widespread use of modern computer technology. Familiarize yourself with the methodological and theoretical foundations of ACS, with the basics of construction and structure of sectoral ACS in energy, with the features of ACS TP EPS operation in normal, start-up and emergency modes, with methods of optimizing EPS modes in the power system. |
Download | Завантажити | Завантажити |
Переддипломна практика (на виробництві) (10 кредитів, диференц. залік) |
Завантажити | ||
Магістерська кваліфікаційна робота (20 кредитів, привселюдний захист) |
Download | Завантажити |
Відповідно до розділу Х статті 62 Закону України «Про вищу освіту» (№ 1556-VII від 01.07.2014 р.) вибіркові дисципліни-дисципліни вільного вибору студентів для певного рівня вищої освіти, спрямовані, на забезпечення загальних та спеціальних (фахових) компетентностей за спеціальністю. Обсяг вибіркових навчальних дисциплін становить не менше 25% від загальної кількості кредитів ЄКТС, передбачених для кожного рівня вищої освіти.
Згідно з Положенням про реалізацію права на вільний вибір навчальних дисциплін здобувачами вищої освіти ВНТУ студенти обирають освітні компоненти з переліку, формуючи таким чином індивідуальну освітню траєкторію. Вибіркові освітні компоненти поділяються на чотири блоки: перший обсягом 5 кредитів, інші - по 6 кредитів кожен. Перелік дисциплін, які пропонуються на вибір студента в межах кожного блока подано далі.
Вибіркові освітні компоненти
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Силабус | Робоча програма |
---|---|---|
Експлуатація електричних станцій (5 кредитів, диференц. залік) Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формуванні у студентів знань та навичок в області технічної експлуатації електричних станцій (ЕС) на основі наукової бази електротехніки, всебічного, систематичного вивчення її теоретичних основ; оволодінні інструментарієм прийняття ефективних рішень під час експлуатації обладнання електричних станцій. |
Завантажити | Завантажити |
Експлуатація електричних станцій, що використовують відновлювальні джерела енергії (5 кредитів, диференц. залік) Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в формуванні у здобувачів вищої освіти сучасного рівня знань, умінь та навичок в області технічної експлуатації електричних станцій, що використовують відновлювані джерела енергії, методів профілактичних випробувань електрообладнання та засобів покращення умов експлуатації ЕС та ВДЕ на основі наукової бази електротехніки, всебічного, систематичного вивчення її теоретичних основ; оволодінні інструментарієм прийняття ефективних рішень, що успішно забезпечує процес експлуатації обладнання традиційних електричних станцій та відновлюваних джерел енергії. |
Завантажити | Завантажити |
Стійкість і режими роботи електричних станцій (6 кредитів, диференц. залік) |
Завантажити | Завантажити |
Балансування електроенергії в електроенергетичній системі (6 кредитів, диференц. залік) Метою вивчення дисципліни є формування знань і отримання навичок щодо оцінювання та прогнозування балансів електроенергії в електроенергетичній системі України, дослідження балансової надійності енергосистеми та особливостей її забезпечення традиційними електричними станціями та інноваційними технічними рішеннями, планування заходів з підвищення балансової надійності. Розвиток на основі отриманих знань творчого мислення, вміння аналізувати знання та успішно застосовувати вміння у керівній та інженерній діяльності дозволить сформувати професіонала, який успішно забезпечує процес експлуатації різнотипних джерел енергії у енергосистемі. |
Завантажити | Завантажити |
Компютерні системи діагностування електрообладнання (6 кредитів, диференц. залік) |
Завантажити | Завантажити |
Компютерні системи діагностування електрообладнання фотоелектричних станцій (6 кредитів, диференц. залік) Метою вивчення дисципліни є формування знань студентів про основні принципи роботи сучасних мікропроцесорних пристроїв діагностування силового обладнання електроенергетичних систем, програмне забезпечення та їх використання при випробовуваннях та визначені технічного стану основного електричного обладнання електричних станцій, підстанцій, ліній електропередач. |
Завантажити | |
Релейний захист і автоматика електричних станцій (6 кредитів, диференц. залік ) Мета вивчення дисципліни: на основі науково-практичної бази електротехніки, вивчити методи та засоби захисту електрообладнання електричних станцій при його пошкодженнях та ненормальних режимах роботи. |
Завантажити | Завантажити |
Технологічний захист атомних електричних станцій (6 кредитів, диференц. залік) Мета вивчення дисципліни: формування знань студентів полягає в тому, щоб на основі наукової бази електротехніки, вивчити методи та засоби технологічного захисту обладнання атомних електричних станцій. |
Завантажити |