З квітня 2017 р. у Вінницькому національному технічному університеті, а саме на факультеті комп'ютерних систем і автоматики, буде започатковано спільний з ІТ-Академією проект для навчання студентів у співпраці зпроектом MASTIS, що фінансується Європейською програмою ERASMUS+. Договір про співробітництво підписано 6 березня 2017 року.
В університеті студент отримує базові знання, але реальна ІТ-індустрія потребує конкретних практичних навичок. Бізнес не зацікавлений вкладати великі кошти в навчання та перекваліфікацію співробітників, але має потребу у фахівцях, які володіють конкретними компетенціями для вирішення практичних задач. Спільний проект спрямований на те, щоб усі студенти, які приймуть в ньому участь, стали такими спеціалістами. Навчання для студентів буде безкоштовним, а отримають вони практичні навички, спрямовані під регіональні компанії з подальшим працевлаштування. За словами директора Вінницької ІТ-Академії Романа Мельника, після навчання у ВНЗ людина роками шукає досвід спеціаліста такого рівня, якого одразу візьмуть на роботу, на конкретну посаду з прийнятною оплатою.
В нашому проекті цей момент ми максимально стискаємо у часі, зокрема використовуючи наші власні проекти, досвід відомих спеціалістів-практиків, – говорить Роман Мельник. – В нас буде теорія підкріплюватись практикою, а практика реальними проектами.
Олег Бісікало, доктор технічних наук, професор, декан факультету комп'ютерних систем і автоматики: – Ідея співробітництва університету, зокрема факультету комп'ютерних систем і автоматики з ІТ-Академією зародилась тоді, коли на кафедрі метрології і промислової автоматики було підписано договір з корпорацією RIA про створення філії кафедри і залучення наших викладачів та студентів для виробничих потреб медіа-корпорації. Дійсно, значна кількість студентів потребує більшого навчання (особливо практичного) зверх того, що закладено в наші навчальні плани. Дуже корисний і цікавий досвід в цьому напрямі є в ІТ-Академії, яка працює за індивідуальними навчальними траєкторіями і готує всіх своїх слухачів до виробничої діяльності. Наразі на факультеті створюється перша група, яка через пару тижнів вже приступить до навчання. А далі це буде впроваджуватися для всього нашого університету.
Як це відбуватиметься? За словами декана факультету, вже зараз будуть набирати групи студентів. Але спочатку вони пройдуть тестування, з ними попрацюють спеціалісти і підкажуть в якому напрямку рухатись. ІТ дуже широка сфера і бути програмістом – це родзинка, але програмістом високого класу можуть бути не дуже багато людей, – говорить Олег Бісікало. – Але всі бажаючі при такому підході до навчання зможуть знайти своє місце. Якщо цього не робити, студент сам змушений протягом навчання на 3-4 курсі знаходити собі додаткову роботу і виконувати такі ж самі дії, які б дозволили йому потім працевлаштуватися. В даному випадку це робиться професійно, і, як показала практика, – дуже ефективно.
Роман Мельник, директор Вінницької ІТ-Академії: – Мова йде про напрямок інформаційних технологій – це програмування, тестування програмного забезпечення, веб-дизайн і такий сучасний напрямок як DevOps, який об'єднує в собі інформаційно-технологічне обслуговування – системне адміністрування, підтримку хостингу, управління ІТ-проектами, тощо. Ось в таких основних напрямках ми будемо готувати студентів до реального виробничого життя. Технічний університет зі своєї сторони дасть фундаментальну базу, а ми – виробничі, технологічні навики, а надалі вже вузьку спеціалізацію в конкретному напрямку.
Павло Кулаков, доктор технічних наук, професор кафедри метрології і промислової автоматики: – ІТ-галузь дуже швидко розвивається, дуже швидко змінюються технології. Якщо, наприклад, ІТ-спеціаліст рік не працював, то він може на 90% втратити свою кваліфікацію. Який недолік сучасної ІТ-освіти в традиційних ВНЗ? Викладачі, у своїй більшості не працюють в реальному ІТ-бізнесі та, на жаль, з великої кількості причин не завжди можуть відслідковувати усі зміни цього сектора. У Вінницькій ІТ-Академії викладають люди, які працюють в ІТ-компаніях, мають величезний практичний досвід, володіють сучасними знаннями. У нас студенти отримують базові знання, починаючи з математики, теорії ймовірності, математичної статистики, ряду фахових дисциплін, плюс базові поняття з ІТ-технологій. А професійне спрямування, залучення до роботи в реальних проектах, інтеграція навчання з виробництвом – це вже буде за допомогою ІТ-Академії. Хочу відзначити, що у теперішній час відомі компанії зі світовим ім’ям, такі як Motorola, Microsoft та інші, при прийомі на роботу на деякі ІТ-посади не вимагають наявності у здобувача диплому класичного ВНЗ. В першу чергу враховуються результати співбесіди та якість виконання тестових завдань. Тобто, основним критерієм є практичні навички здобувача. Це загальносвітова тенденція, тому ми плануємо впровадити такі ж передові сучасні технології навчання на нашому факультеті.
Посилання на джерело