Освітні компоненти Електричні системи і мережі
УВАГА! Де-які силабуси освітніх компонентів оновлюються!
Під час опанування освітньої програми здобувач освіти має набути необхідних знань та навичок, щоб розв’язувати складні проблеми і задачі під час професійної діяльності у галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та впровадження інновацій, зокрема у невизначених умовах.
Здобувач має отримати низку загальних компетентностей, зокрема:
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, особистісного і професійного розвитку;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, а також володіння навичками критичного мислення;
- здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології;
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях та продовжувати навчання з високим ступенем автономії;
- здатність використовувати іноземну мову для здійснення науково-технічної діяльності;
- здатність приймати обґрунтовані рішення, застосовувати кращі практики у професійній діяльності;
- здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями та інше.
Здобувач має отримати низку спеціальних компетентностей, зокрема:
- здатність застосовувати спеціалізовані знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері електроенергетики та електротехніки для вирішення науково-технічних проблем і задач;
- здатність застосовувати існуючі та розробляти нові методи, методики, технології та процедури для вирішення інженерних завдань електроенергетики та електротехніки;
- здатність планувати, організовувати та проводити наукові дослідження;
- здатність розробляти та впроваджувати заходи з підвищення надійності, ефективності та безпеки під час проектування та експлуатації обладнання та об’єктів електроенергетики;
- здатність аналізувати техніко-економічні показники проектно-конструкторських рішень в області електроенергетики та електротехніки;
- датність розв’язувати проблеми за наявності неповної або обмеженої інформації;
- здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні та комерційні міркування, що впливають на реалізацію технічних рішень в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці;
- здатність оцінювати надійність та ефективність функціонування електроенергетичних систем, електротехнічних та електромеханічних об'єктів та інше.
Крім того, здобувач має отримати навички, які зроблять його вагомим у конкурентному середовищі. Зокрема його навчать:
- шукати освітні програми, гранти та стипендї Європейського Союзу та інших держав;
- знаходити інвестиції для наукових досліджень та інновацій;
- визначати актуальні напрями наукових досліджень з урахуванням сучасних проблем в області електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- співпрацювати з іноземними науковцями та фахівцями в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- планувати інноваційні проекти в області електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- виявити проблеми і ідентифікувати обмеження, що пов’язані з проблемами охорони навколишнього середовища, сталого розвитку, здоров’я і безпеки людей;
- сповідувати принцип навчання протягом життя.
Для досягнення зазначених цілей здобувач опановує низку дисциплін (освітніх компонентів), частину з яких обирає виходячи зі своїх інтересів та вподобань.
ГРАФІК презентацій вибіркових дисциплін ЗАГАЛЬНОГО СПРЯМУВАННЯ на факультеті ЕЕЕМ на 2024-2025 н.р.
ГРАФІК презентацій вибіркових дисциплін ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ на факультеті ЕЕЕМ
для студентів денної форми навчання на 2024-2025 н.р.
ГРАФІК презентацій вибіркових дисциплін ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ на факультеті ЕЕЕМ
для студентів заочної форми навчання на 2024-2025 н.р.
Перелік запропонованих дисциплін вільного вибору загального спрямування на 2024-2025 н.р.
Освітня програма – Електричні системи і мережі
Денна форма навчання
Заочна форма навчання
Освітня програма – Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка (Електричні системи і мережі)
Заочна форма навчання
Перелік обов'язкових освітніх компонентів
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Кількість кредитів |
Форма підсумкового контролю |
---|---|---|
Метою викладання навчальної дисципліни «Історія та культура України» полягає в тому, щоб на основі наукової бази джерелознавства, всебічного, системного вивчення генезису українства глибше опанувати фактичний матеріал з історії України, усвідомити суть сучасних поглядів на минуле, переглянути колишні стереотипні оцінки суспільно-політичних процесів, історичних подій та явищ, оволодіти необхідними компетенціями для аналізу та оцінки історичних фактів. | 3 | залік |
Мета викладання навчальної дисципліни полягає в тому, щоб студент при знайомстві зі світом філософських систем і концепцій, долучився до філософського способу осягнення світу, що включає різні прийоми критичного мислення забезпечуючи формування цілісної картини світу на ціннісно-світоглядних засадах. | 3 | залік |
Мета вивчення дисципліни: засвоєння студентами обсягу теоретичних знань, щодо вивчення системи електроенергетики України, особливостей правового регулювання в енергетиці, зокрема основної термінології, яка вживається у енергетичному праві України; юридичної відповідальності за порушення законодавства у сфері електроенергетики | 3 | залік |
Українська мова за професійним спрямуванням (для підготовки іноземців) |
3 | залік |
Апарат вищої математики дає змогу розкривати закономірності функціонування технічних, біологічних, соціально-економічних систем. Зокрема, технічні системи належать до класу складних динамічних систем, тому з метою їх адекватного дослідження доводиться широко використовувати апарат вищої математики | 12 |
іспит
|
Загальна фізика |
10 | іспит |
Інженерна графіка |
4 | іспит |
Технічна механіка |
4 | іспит |
Метою дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням (англійська)» є формування у студентів професійних мовних компетенцій, що сприятиме їхньому ефективному функціонуванню у культурному розмаїтті ділового, навчального та професійного середовищ. | 8 | залік |
Метою є ознайомлення з основними етапами розвитку електротехніки й електроенергетики; означення ролі і місця енергетики в промисловому виробництві та житті людства; джерела енергії і енергобаланс; ознайомлення з принципами розвитку енергетики – план ГОЕЛРО; організація енергетичної галузі України; ієрархічна структура електроенергетики України; енергетичний ринок. | 3 | залік |
БЖД та охорона праці в електроенергетиці Мета викладання навчальної дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» є набуття студентом компетенцій, знань, умінь і навичок для здійснення професійної діяльності за спеціальністю «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» з урахуванням ризику виникнення техногенних аварій й природних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та привести до несприятливих наслідків на енергетичних об’єктах господарювання, а також формування у студентів здатності творчо мислити, вирішувати складні проблеми інноваційного характеру й приймати продуктивні рішення у сфері цивільного захисту. |
3 | залік |
Обчислювальна техніка та САПР в енергетиці Мета викладання навчальної дисципліни полягає в формуванні систематизованих знань студентів з архітектури комп’ютера, операційних систем, прикладного програмного забезпечення, мов програмування. |
7 | іспит |
Мета викладання навчальної дисципліни полягає в формуванні в здобувача освіти професійної бази знань в галузі силової електроніки та перетворювальної техніки в системах електроенергетики, електротехніки і електромеханіки. | 3 | іспит |
Метою дисципліни є поглиблення знань з метрології – науки про вимірювання та її застосування в електроенергетиці, електромеханіці шляхом набуття знань та умінь для розуміння процесів, що протікають в автоматизованих системах моніторингу, контролю та технічної діагностики | 5 | іспит |
Мета викладання навчальної дисципліни - опанування майбутніми спеціалістами основних законів електротехніки, властивостей елементів електричних та магнітних кіл та електромагнітних полів, методів їх розрахунку в усталених та перехідних режимах. | 10 | іспит |
Мета викладання навчальної дисципліни - отримання студентами теоретичних і практичних знань процесів електромагнітного та електромеханічного перетворення енергії, конструкцій та характеристик електричних машин і трансформаторів, а також впливу їх параметрів на експлуатаційні якості машин в стаціонарних та перехідних режимах їх роботи. | 9 | іспит |
Мета викладання навчальної дисципліни полягає дисципліни полягає у формуванні знань в галузі електроенергетики та електротехніки. | 9 | іспит |
Мета викладання навчальної дисципліни полягає в формуванні систематичних знань студентів з електричної частини усіх типових станцій та підстанцій як частини енергетичного комплексу. | 4 | іспит |
Мета вивчення дисципліни «Основи релейного захисту та автоматизації енергосистем» полягає в ознайомленні студентів з основними засадами формування знань студентів про основні принципи роботи сучасного релейного захисту та автоматики електричних станцій, підстанцій, електричних систем і мереж. | 4 | іспит |
Мета вивчення дисципліни «Електроощадні технології в електроенергетичних системах» полягає в формуванні систематичних знань студентів зі способів і засобів електроощадних технологій в електричних системах для зменшення в них втрат потужності та електроенергії, а також покращання її якості, як елементів підвищення енергоефективності електричних мереж. | 3 | залік |
Метою викладання навчальної дисципліни «Електропостачання промислових підприємств» є оволодіння основними принципами побудови та функціонування, методами розрахунку та оптимізації систем електропостачання. | 4 | іспит |
Метою дисципліни є поглиблення знань будови електропривода, різновидами електроприводів, вимогами до них, способами управління тощо. | 4 | залік |
Метою викладання навчальної дисципліни «Електротехнічні матеріали» є формування знань про принципи використання електротехнічних матеріалів в пристроях електротехніки та електроенергетики. | 5 | іспит |
Мета викладання навчальної дисципліни полягає в у формуванні знань в галузі електроенергетики та електротехніки | 5 | іспит |
Мета викладання навчальної дисципліни полягає у вивченні основних відомостей та понять про побудову ізоляційних систем електротехнічних комплексів і їх захисту від перенапруг. | 3 | іспит |
Перехідні процеси в електричних системах (у т.ч. курсова робота) Метою дисципліни полягає у формуванні знань в галузі теорії перехідних процесів в електричних системах та вузлах навантаження. |
8 | іспит |
Метою дисципліни є формування теоретичних знань та практичних навиків для їх творчого використання в практичній діяльності по забезпеченню надійного функціонування системи передачі, розподілу та споживання якісної електричної енергії. | 4 | іспит |
Релейний захист та автоматика електричних систем і мереж (у т.ч. курсова робота) Мета вивчення дисципліни «Основи релейного захисту та автоматизації енергосистем» полягає в ознайомленні студентів з основними засадами формування знань студентів про основні принципи роботи сучасного релейного захисту та автоматики електричних станцій, підстанцій, електричних систем і мереж. |
7 | іспит |
САПР електричних станцій і підстанцій (у т.ч. курсовий проект) Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в тому, щоб оволодіти методами та засобами систем автоматизованого проєктування електроустановок (електричних станцій та підстанцій), оволодіти інструментарієм прийняття ефективних рішень під час проєктування електричної частини електроустановок на основі сучасних систем автоматизованого проектування та передового досвіду в галузі електроенергетики. |
6 | іспит |
Виробнича практика |
9 | залік |
4,5 |
залік
|
|
10,5 | привселюдний
захист
|
Відповідно до розділу Х статті 62 Закону України «Про вищу освіту» (№ 1556-VII від 01.07.2014 р.) вибіркові дисципліни-дисципліни вільного вибору студентів для певного рівня вищої освіти, спрямовані, на забезпечення загальних та спеціальних (фахових) компетентностей за спеціальністю. Обсяг вибіркових навчальних дисциплін становить не менше 25% від загальної кількості кредитів ЄКТС, передбачених для кожного рівня вищої освіти.
Згідно з Положенням про реалізацію права на вільний вибір навчальних дисциплін здобувачами вищої освіти ВНТУ студенти обирають освітні компоненти з переліку, формуючи таким чином індивідуальну освітню траєкторію. Вибіркові освітні компоненти поділяються на чотири блоки: перший обсягом 5 кредитів, інші - по 6 кредитів кожен. Перелік дисциплін, які пропонуються на вибір студента в межах кожного блока подано далі.
Вибіркові освітні компоненти
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Кількість кредитів |
Форма підсумкового контролю |
---|---|---|
Другий курс |
||
Завданням вивчення дисципліни «Спецкурс вищої математики» є: - формування системного мислення та навичок математичної формалізації комплексних та спеціалізованих задач і практичних проблем, пов’язаних з роботою електричних систем та мереж та техніки високих напруг, з роботою пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики, мікроконтролерів та мікропроцесорної техніки; - вивчення основних понять, теоретичних засад та математичних методів наукових досліджень; - набуття навичок використання математичних методів та моделей у прикладних дослідженнях; - вироблення уміння аналізувати одержані результати; - вироблення навичок самостійного вивчення наукової літератури та її застосування. |
5 | залік |
Мета викладання навчальної дисципліни «Математичне моделювання в електричних системах» полягає в тому, щоб на основі наукової бази електротехніки, всебічного, системного вивчення її теоретичних основ, глибше опанувати методами дослідження функціонування електричних систем та їх елементів за допомогою комп’ютерів. | 5 | залік |
У даному курсі відображено основні питання теорії автоматичного керування, необхідні спеціалістам з автоматизації виробничих процесів на електричних станціях та підстанціях, промислових установок, а також систем керування в енергетичній системі вцілому | 5 | залік |
У даному курсі відображено основні питання з роботи та обслуговування обладнання ВДЕ, а також, їх систем керування та прогнозування виробітку. Вивчаючи цей курс, студенти не тільки зрозуміють основоположні принципи роботи обладнання відновлювальних джерел енергії, а й зрозуміють процеси, які відбуваються в них. | 4 | залік |
Навчальна практика – основи електричних станцій та підстанцій |
4 | залік |
У даному курсі відображено основні питання з роботи та обслуговування обладнання електричних підстанцій та мереж, а також систем керування в енергетичній системі вцілому. Вивчаючи цей курс, студенти не тільки зрозуміють основоположні принципи роботи обладнання сучасних енергетичних систем та мереж, а й зрозуміють процеси, які відбуваються в них. | 4 | залік |
Третій курс |
||
Мета вивчення дисципліни «Електроощадні технології в електроенергетичних системах» полягає в формуванні систематичних знань студентів зі способів і засобів електроощадних технологій в електричних системах для зменшення в них втрат потужності та електроенергії, а також покращання її якості, як елементів підвищення енергоефективності електричних мереж. | 5 | залік |
Метою дисципліни є поглиблення знань з класифікації, конструкцією, призначенням та способом підключення низьковольтних електричних апаратів, а також основ теорії апаратів. | 5 | залік |
Метою дисципліни є вивчення основних відомостей та понять про теоретичні основи функціонування електричних апаратів високих напруг, фізичних процесів нагрівання та охолодження струмоведучих частин апаратів, основ розрахунку електродинамічних сил, процесів у дуговому проміжку, методів та способів гасіння електричної дуги, ознайомлення з особливостями конструкцій та принципами дії основного комутаційного та вимірювального обладнання розподільних пристроїв станцій та підстанцій, особливостями його вибору та перевірки. | 5 | залік |
Діагностика та надійність електрообладнання відновлюваних джерел енергії Мета викладання навчальної дисципліни полягає в тому, щоб оволодіти теорією, методами та засобами організації оптимальних процедур перевірки технічного стану електрообладнання, пошуку місць пошкодження обладнання та забезпечення надійної роботи електрообладнання. |
5 | залік |
5 | залік | |
Мета викладання навчальної дисципліни «Математичне моделювання в електричних системах» полягає в тому, щоб на основі наукової бази електротехніки, всебічного, системного вивчення її теоретичних основ, глибше опанувати методами дослідження функціонування електричних систем та їх елементів за допомогою комп’ютерів. | 5 | залік |
У даному курсі відображено основні питання теорії автоматичного керування, необхідні спеціалістам з автоматизації виробничих процесів на електричних станціях та підстанціях, промислових установок, а також систем керування в енергетичній системі вцілому | 5 | залік |
Четвертий курс |
||
Мета вивчення дисципліни «Електроощадні технології в електроенергетичних системах» полягає в формуванні систематичних знань студентів зі способів і засобів електроощадних технологій в електричних системах для зменшення в них втрат потужності та електроенергії, а також покращання її якості, як елементів підвищення енергоефективності електричних мереж. | 5 | залік |
Інтелектуальні електричні мережі Мета вивчення дисципліни «Електроощадні технології в електроенергетичних системах» полягає в формуванні систематичних знань студентів щодо застосування засобів Smart Grid для підвищення енергоефективності, гнучкості та стійкості електричних систем. |
5 | залік |
Метою викладання навчальної дисципліни «Мікропроцесорна техніка в електротехнічних системах» є оволодіння оволодіння студентами знань щодо будови мікропроцесорних пристроїв та систем, оволодіння навиків щодо складання та програмування таких пристроїв. | 5 | залік |
Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формуванні у студентів знань та навичок в області проєктування та експлуатації обладнання системи власних потреб електричних підстанцій на основі наукової бази електротехніки, всебічного, систематичного вивчення її теоретичних основ; оволодінні інструментарієм прийняття ефективних рішень під час проєктування та експлуатації. | 5 | залік |
Метою дисципліни є формування фундаментальних знань в області теорії та практики оперативного керування енергосистемами. | 5 | залік |
Перелік освітніх компонентів ОПП Електричні станції також поданий у спрощеній табличній формі по загальним та кафедральним силабусам.