Семінар підвищення кваліфікації "Розвиток професійно-педагогічної компетентності викладачів ВНТУ" на 2022-2023 н.р. Запрошення-опитування.



План роботи
семінару «Розвиток професійно-педагогічної компетентності викладачів
Вінницького національного технічного університету»
на 2022-2023 н.р.
 

МОДУЛЬ І
«ПЕДАГОГІЧНА КОМУНІКАЦІЯ І РИТОРИКА  В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ»
 (60 год. – 2 кредити)
Змістовий блок І : «Педагогічна комунікація  в сучасному освітньому середовищі»
Навч. тиждень Тема та зміст занять Викладач Місце і час проведення Слухачі
1-2 тижд. 1. Місія університету в ХХІ ст. Діалог як ціннісна основа і форма існування вищої освіти. Педагогічна комунікація у ЗВО: функції, рівні, стилі. Монологічна і діалогічна комунікативна поведінка: «суб’єкт-суб’єкт» і «суб’єкт-об’єкт» по вертикалі і горизонталі (3 год).
Тренінгові заняття (за вибором, 2 год.):
  • «Дерево очікувань» в навчальному прочесі
  • Гра «Рівні мотивації здобувачів вищої освіти: ідентифікація».
  • Аналіз теми «Студентоцентроване навчання / оцінювання» (технологія «Шість капелюхів мислення»).
  • Групова дискусія «Піраміда Блума і перевернуте навчання»
доц. каф. ФГН О. Залюбівська
 
  Всі слухачі семінару
3-4 тижд. 3. Педагогічна комунікація  і тренди сучасної освіти:  освітні результати як тренд, освітні технології як тренд, моделі освіти як тренд (2 год).
Тренінгове заняття. Аналіз педагогічних кейсів за кінофільмами «Спілка мертвих поетів» чи  «Усмішка Мони Лізи» як ілюстрацій традиційного та інноваційного навчання  (1 год.).

доц. каф. ФГН О. Залюбівська
 
 
Всі слухачі семінару
Змістовий блок ІІ : Формула риторики як формула педагогічного успіху
5-6 тижд 4.  Риторична культура викладача ЗВО. Компоненти риторичної культури виклалача: мотиваційно-ціннісний, інтелектуально-творчий, мовностилістичний, особистісно-виконавський. Роль риторики в подоланні опозиції: техноцентрична спрямованість інженера – гуманістична спрямованість педагога. Риторичний ідеал як елемент культури: властивості та типологічні ознаки (1 год).
5. Класична формула риторики: етос – логос – пафос, її реалізація в освітньому процесі ЗВО.  Етос як право на слово. Цінності і переконання. Педагогічні цінності. Освіта як цінність. Авторитет та імідж промовця  / викладача. Самооцінка і впевненість у собі. Методи подолання аудиторного страху.  Психофізична свобода мовця (1 год).
6. Логос як мистецтво мислити і створювати. Риторичні інструменти «народження» ідеї і тексту. Інформативність тексту. Інтенсивний та екстенсивний спосіб подання інформації. Ефективність тексту – ефективність його структури. Ефективні композиції виступу ( тексту / презентації). Текст як співтворчість промовця і слухачів. Аргументація і маніпуляція. Мова і стиль академічного  красномовства. Правильність і виразність (засоби виразності) мовлення (1 год).
Тренінг: Науковий стиль мовлення: «розбір польотів» (1 год).


доц. каф. ФГН О. Залюбівська
 

Всі слухачі семінару
7-8 тижд. 7. Пафос  як енергія публічного мовлення. Пристрасть, натхнення, надихання, Вплив і атмосфера. Невербальний вплив на аудиторію: візуальний зв’язок, голос, проксеміка, кінесика . Риторика діалогу: «ви ведете – вас ведуть». Взаємодія зі слухачами. Управління поведінкою аудиторії. Прийоми привернення й утримання уваги слухачів. Монолог як прихований діалог. Аудиторія: що про неї треба знати? Психологічний портрет аудиторії. Методика встановлення контакту. Мистецтво ставити запитання та мистецтво відповідати на них (1 год).
8. Тренінг – презентація залікових робіт  (за вибором, 4 год)
  • Керування груповою дискусією за обраною темою.
  • TED-лекція («TED-ВНТУ»): особливості формату, можливість застосування в освітньому процесі, презентація залікових робіт.



доц. каф. ФГН О. Залюбівська
 
 


Всі слухачі семінару
впродовж курсу Консультування щодо навичок риторичного самоаналізу. Сесії зворотного зв’язку, обмін досвідом (4 год.). доц. каф. ФГН О. Залюбівська онлайн-сесії за графіком Всі слухачі семінару
Всього годин: лекційних  - 12 годин (4 заняття), тренінгових – 6 годин (4 заняття), консультаційних –  4 (за графіком).
Разом аудиторних занять – 22 години. Самостійна робота – 38 годин.
МОДУЛЬ 2. ІНСТРУМЕНТИ ФОРМУВАННЯ 4К-КОМПЕТЕНЦІЙ У СТУДЕНТІВ (60 год. – 2 кредити).
1 тижд. 1. 4К-компетенції – ключові компетенції ХХІ ст. Сучасний ринок праці та потреби роботодавців. Ключові soft skills (критичне мислення, креативність, комунікація, кооперація)  і їх роль в підсиленні hard skills фахівців. (2 год.) доц. каф. ФГН А. Теклюк   Всі слухачі семінару
2 тижд. 2. Критичне мислення. Логіка і критичне мислення. Критичне мислення і толерантність. Основні характеристики критичного мислення. Структура процесу критичного мислення. Перешкоди критичного мислення. Характеристика головних етапів технології розвитку критичного мислення. Рефлексія в технології розвитку критичного мислення. (2 год.) доц. каф. ФГН А. Теклюк   Всі слухачі семінару
3 тижд. 3. Стратегії, процедури та технічні прийоми розвитку критичного мислення. Технологія розвитку критичного мислення через читання та писання (Ч. Темпл, К. Мередіт, С.І. Заїр-Бек). Установки критичного мислення (Д. Халперн). Типи знань в контексті критичного мислення: оперативні знання, концептуальні знання. Кроки критичного мислення: спостереження, аналіз і перевірка, формулювання альтернативи, дія. Запитання як інструменти критичного мислення та орієнтації в проблемах. (4 год.) доц. каф. ФГН А. Теклюк   Всі слухачі семінару
4 тижд. 4. Креативність і іноваційність. Теоретичні засади та основні концепції креативності. «Латеральне мислення» і здатність продукувати нестандартні рішення для складних завдань. Основні етапи креативного процесу, засоби та вміння ним керувати. (2 год.) доц. каф. ФГН А. Теклюк   Всі слухачі семінару
 5 тижд. 5. Методи та засоби розвитку креативності. Пошук ключових слів. Метод словника. Метод синонімів. Реверс проблеми. Асоціації.  Друдли. Сучасні методи та прийоми активізації  генерації творчих ідей при створенні продукту. (2 год.) доц. каф. ФГН А. Теклюк   Всі слухачі семінару
6  тижд. 6. Комунікація.  Основи ефективної комунікації. Вміння слухати. Вміння доносити сенси. Поняття емоційного інтелекту. Моделі поведінки, патерни поведінки. Поняття «базової емоції»: «маска» зневаги, «маска» злості, «маска» захоплення, «маска» радості/печалі, «маска» провини, «маска» тривоги, «маска» здивування. (2 год.) доц. каф. ФГН А. Теклюк
 
  Всі слухачі семінару
 7 тижд. 7. Командна робота: умови ефективної кооперації. Сутність кооперативної взаємодії, ефект синергії. Командні ролі. Еволюційна бірюзова парадигма в управлінні. Життєздатність команди. Перешкоди в командній взаємодії. Поняття проекту та команди проекту. Принципи створення команди проекту. Ролі та функції основних учасників проекту. Практичне командне завдання: проект «Х». (6 год.) доц. каф. ФГН А. Теклюк   Всі слухачі семінару
8 тижд. 8. Презентація командного проекту. (4 год.) доц. каф. ФГН А. Теклюк   Всі слухачі семінару
Всього годин: лекційних  - 12 годин (4 занять), тренінгів – 6 годин (2 занять), сесії – 4 (1занять).
Разом аудиторних занять – 22 години. Самостійна робота – 38 годин.