Про організацію навчального процесу на кафедрі ОТ під час карантину

Кафедра обчислювальної техніки ВНТУ провела своє перше дистанційне засідання під час «короно-вірусного карантину» засобами GoogleGroups в новоствореній групі  Kafеdra OT  https://groups.google.com/forum/#!forum/kafedra-ot.   Ініціював обговорення  заступник завідувача кафедри  к.т.н., доцент  Леонід Віталійович Крупельницький.    
Відповідно до наказу по ВНТУ №84 від 13 березня 2020 року кафедра повинна впровадити  конкретні форми дистанційний навчального  процесу.
Наразі освітній процес на кафедрі обчислювальної техніки ВНТУ організовано з використанням технологій дистанційного  навчання з використанням матеріалів, розміщених на основному сайті кафедри  http://ot.vntu.edu.ua/ в розділі «Навчальна інформація»  
http://ot.vntu.edu.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=78&Itemid=75&lang=uk
в системі JetIQ  http://ot.vntu.edu.ua/departs/ та можливостей доступних електронних сервісів дистанційної освіти.
             На засіданні розгорнулась жива online-дискусія щодо переваг і недоліків використовуваних методів і засобів.   

Приклади дистанційних сервісів, що використовуються  нашими  викладачами:

Д.т.н., професор Азаров Олексій Дмитрович, к.т.н.,доцент Крупельницький Леонід Віталійович  використовують відомі, адаптовані до умов нашого університету,  можливості  системи JetIQ в навігаторі з дисципліни "Комп'ютерна електроніка" https://iq.vntu.edu.ua/b04213/html/nlr/nlr.php?card_id=42&id=840&renum=1

Дистанційні заняття к.т.н., доцента Захарченко Сергія Михайловича:
-         теоретичний матеріал доступний студентам на порталі Cisco  NetAcad https://1301575.netacad.com/courses/891412  (доступ за паролем netacad)  
-         лекції проводяться on-line за допомогою ресурсу Cisco Webex: https://vntu.webex.com/webappng/sites/vntu/preference/home ;
-         лабораторні завдання виконуються в симуляторі Cisco Packet Tracer: студенти отримують завдання та надсилають схеми на пошту, вони перевіряються та допонюються в  декілька ітерацій.
Корпорація  Cisco запрошує освітян безкоштовно користуватися Webex'ом – це платформа для дистанційного проведення лекцій.  Приклад роботи з цією програмою: https://youtu.be/PzwUFFN-rLc .  Для реєстрації в системі потрібна адреса електронної пошти.

Заняття з програмування на першому курсі к.т.н., доцент Ткаченко Олександр Миколайович  проводить  на платформі Google Hangouts Meet.  Пряма мова :
 З «плюсів»: 
- простота використання;
- можливість кожному учаснику демонструвати на екрані свої програми. 
З «мінусів»: 
 - кількість учасників обмежена (10); 
- немає можливості запису занять. 
Матеріали викладаю на гугл-диску.  .  
Сьогодні прєдналося 22 студенти,  зі старостою 1СП-19  ще спробуємо сервіс YouTube
(там не повинно бути цих «мінусів»).

Мої висновки - Hangouts Meet підходить більше для індивідуальних консультацій, коли студенти показують свою програму і виясняють, що в ній не так. При цьому «глюки»  вони знаходять швидше за мене (тому що у них вже було щось схоже).
Для лекційних занять треба іншу платформу (бажано з можливістю запису) .  
К.т.н., доцент Кирилащук Світлана Анатоліївна також відгукується про  Hangouts Meet: Щодо дистанційного навчання на платформі hangouts meet. Проводити  онлайн консультації можна і зручно. Викладати теоретичний матеріал -теж є можливість. Іде звичайне спілкування, бачиш очі, емоції та реакцію студентів на почутий матеріал. Там,  де потрібна дошка і багато письмового пояснення, то не зручно. Тому я висилаю старостам текстову інформацію,  а додатково на YouTube вже  викладено лекції з потрібного матеріалу. Потрібно переглянути попередньо такі відеолекціі, бо  знайти щось якісне важко. Тому для онлайн спілкування (відео та аудіо), як зі студентами так і з викладачами зручно та легко. Тут приклад  https://www.youtube.com/watch?v=KcdhziRIYtk&fbclid=IwAR0ci_mHZq1KAvhGQn7YMEyq3Jn8qodIHapWbNlcKG85egNcNjOAkeZyZjk

К.т.н., доцент Войцеховська Олена Валеріївна: проводить Online лекції зі своїх дисциплін з використанням  https://meet.google.com/  та https://discordapp.com/ . Також досліджуємо Cisco Webex Meetings.
    Мeet дає можливість запису. Оскільки студенти не мають корпоративного аккаунту, то потрібно давати дозвіл  на підключенню кожному. Не зручно, якщо хтось запізнився. Одночасно можна   вімкнути  мікрофони лише для 5  учасників.
    Discord більше подобається студентам. Можна спілкуватися одночасно всім учасникам. Немає можливості запису.
   З приєднанням до Cisco Webex у студентів на даний момент труднощі за моїм посиланням.
   Для здачі та захисту  лабораторних робіт створено курси в  https://classroom.google.com/
Також створено групу для спілкування в Telegram.

К.т.н., доцент Черняк Олександр Іванович:
Зручними для студентів та викладачів, а також швидкими і загальнодоступними є хмарні сервіси Google, зокрема Google Classroom. Також їх перевагою є постійний безкоштовний доступ (а не лише на час епідемії), популярність та наявність великої кількості довідкових і навчальних матеріалів, зручне використання у комп'ютерах, телефонах, планшетах та ін. Даний сервіс тісно співпрацює з іншими хмарними сервісами Google.
 На мій погляд, недоліком є лише тестування, яке більше схоже на закріплення матеріалу, оскільки не дозволяє гнучко формувати тестові набори.

К.т.н., доцент Богомолов Сергій Віталійович:
 Проведення дистанційного навчання забезпечується шляхом створених в Telegram  груп  «Архітектура комп’ютерів»  для груп 1КІ-17б і 2КІ-17б  4-го курсу та  «Інтелектуальні системи, технології та нейромережі» для  магістерської групи 1КІ-19м.  Поширення навчальних матеріалів та спілкування зі студентами здійснюється за допомогою як створених груп, так і через електронну адресу та мобільний зв’язок в урочний і позаурочний, зручний для студентів і викладача, час.  Також проводиться робота зі студентами по підготовці та перевірці КП, БДП та МКР. 
             Поділились своїм досвідом і інші активні учасники засідання – професор Азарова Анжеліка Олексіївна,  доценти Семеренко Василь Петрович, Савицька Людмила Анатоліївна,  Снігур Анатолій Васильович, Селезньова Руслана Віталіївна. Завідувач лабораторіями кафедри Швець Сергій Ілліч дав поради щодо безпечного поводження під час карантину і настанов студентам  при підготовці і проведенні дистанційних занять.
За результатами розгляду питання  ухвалили:
1. Зобовязати кожного викладача кафедри з кожної дисципліни, яку від викладає,  організувати дистанційне проведення занять за допомогою доступних сервісів.
2. По закінченню карантина відзвітувати про результати навчання і отримані студентами бали.
3. Планомірно нарощувати обсяг та якість методичних матеріалів для дистанційної освіти  на сайті кафедри та в особистих кабінетах вмкладачів системи jetIQ і на інших навчальних ресурсах.
 

опублік. Крупельницький Леонід Віталійович